2015-02-12

アメリカ薬学研修への抱負 4回生冨永達朗(Tommy)


 私が受けた教育は、日本の中のみであったため、私は自分が学んできた事が正しいのかを比較する対象が有りませんでした。それと同じように、私は日本の薬剤師しか知りません。
 この状態はとても危険で有ると私は考えています。なぜなら、批判的吟味ができないからです。

 よって、今回の研修で私は、アメリカにおける薬学部や薬剤師の在り方を学ぶことで、日本の薬学部、薬剤師がどのように有るべきかを考えたいと思っています。



I studied only in Japan, so, I can't compare that really I studied correct things. I think, this situation has a risk. Because, we can't examine critically.

So, I want to examine how should   pharmacist in Japan do and pharmaceutical student do, by studying about American.

No comments:

Post a Comment